.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش‌بینی آسمانی صاف طی اربعین حسینی در مازندران/برف؛ بهترین حالت بارش در مازندران
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بهترین حالت بارش در مازندران به‌صورت برف است، به این دلیل که اگر در ارتفاعات مازندران بارش برف نداشته باشیم برای فصل گرم سال با مشکل مواجه می‌شویم.

به گزارش شمال نیوز،سیدمحمدرضا رضوی اظهار کرد: روز گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که این بارش‌ها به تقویت سفره‌های آب زیرزمینی کمک کرد و جنگل‌های استان پُرباران شد.

وی با اشاره به اینکه بهترین حالت بارش در مازندران به‌صورت برف است، افزود: به این دلیل که اگر در ارتفاعات مازندران بارش برف نداشته باشیم برای فصل گرم سال با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: باید برف بیاید به‌این دلیل که برای جلوگیری از بروز مشکل کم‌آبی وابستگی کامل به ارتفاعات داریم.

رضوی درباره دلیل سیل‌آسا بودن بارندگی‌ها، تصریح کرد: باتوجه به وجود دریای مازندران به‌عنوان منبع بزرگ رطوبتی نخستین بار‌ش‌های پاییزی معمولا حالت سیل‌آسا به خود می‌گیرد و از آن پس شاهد تداوم بارش‌ها خواهیم بود.

وی از پایان هفته‌ای بارانی و سرد در مازندران خبر داد و گفت: سامانه بارشی که روزهای پایانی آسمان مازندران را تحت تأثیر قرار می‌دهد همراه با کاهش دما خواهد بود.

*پیش‌بینی آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اظهار کرد: بیشترین بارندگی طی 24 ساعت گذشته از ایستگاه‌ هواشناسی گلوگاه 51، بابلسر 49، نوشهر 48، قراخیل قائم‌شهر 45، ساری 39 و دشت‌ناز 38 و پل‌سفید 25 میلی‌متر بوده است.

احمد اسدی افزود: همچنین در ایستگاه باران‌سنجی از بورخانی لفور 72، سوخته‌سرای سوادکوه 66، کلوده محمودآباد 62، قائم‌شهر 53، ورکی ساری 49، تلوک قائم‌شهر 46 و پاشاکلای دشت‌سر آمل 43 میلی‌متر بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین وزش باد از آمل با سرعت90، رامسر 79، کجور 76، بابلسر 72 و سیاه‌بیشه 69 کیلومتر بر ساعت بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از شب گذشته بارش‌ها به‌صورت پراکنده بود، گفت: امروز نیز آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری تا ابری است.

اسدی بیان کرد: از فردا تا روز چهارشنبه عمدتا صاف تا نیمه‌ابری و در ارتفاعات احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: از چهارشنبه شب شاهد بارندگی در آسمان مازندران هستیم که در مناطق سردسیر کوهستانی احتمال بارش برف وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز نسبتا مواج و فردا با کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.